YALIN DÜŞÜNCE
Seminer Amacı
Kurum ve kuruluşların yönetimleri; insan ve müşteriye odaklanarak MÜKEMMELLİĞİ hedef almaları gerekiyor. Bu hedefe ulaşmak hiçte kolay değildir. Bunun için iyi bir planlamanın yapılması, Topyekün, yoğun eğitimler ve ekiplerin çabaları gerekmektedir. Günümüzde küresel rekabet ortamında işletmeler giderek daha da zorlanmaya başlamıştır. Müşteriler daha bilinçli, daha seçici olmuştur, Müşterileri ister bireysel tüketici isterse bir başka üretici/satıcı firma olsun, işletmeler varlıklarını sürdürebilmek için müşterilerinin iyi kalite, düşük fiyat ve kısa teslim süresi beklentilerini hızla karşılayabilmek, daha fazla çeşit üründen daha küçük miktarlarda verilen ve anlık olarak değiştirilen siparişlere uyum sağlamak zorundadır.
Müşterileri, Paydaşları ve çalışanları memnun etmeliyiz, Verimli olup, karlı olmalıyız. Tüm bu olumlu prosesleri sürdürebilmeliyiz. En önemlisi yıkılmadan ayakta kalmalıyız. Son yıllarda Yönetim ve Üretim sistemlerde önemli değişiklikler olmuştur. Söz konusu olan bu çağdaş Yalın Yönetim şirket sistemi, düşüncede ve üretim sistemlerinde Yalınlık ve aşağıda belirtilen Yalın Sistemin önemli araçları öğretilecektir.
Seminer İçeriği
|
-
Yalın Üretim Sisteminin tanımı,
-
Değer Yaratan, Değer Yaratmayan faaliyetler,
-
Vaktin ve Naktin değerini iyi biliyor muyuz?
-
Yalın düşüncenin tarihi ve Amacı nedir ?
-
Yalın üretimin tanımı, Yalınlık nedir ?
-
Yalın üretimin temel kavramları,
-
İsraf nedir?
-
Yalın Düşüncenin ve guruları,
-
FÜS (Ford seri üretim sistemi) Yalın üretimle farklar,
-
TÜS (Toyota üretim sistemleri)
-
Yalın üretimin ana prensipleri
-
Mevcut-ilk durum ve Son durum proses haritası,
-
Yalın Organizasyon ve Sorumluluklar,
-
Yalın üretimin YAPI TAŞLARI, Yalın Teknikler,
-
INNOVATION, KAIZEN, KANBAN, SMED. JIT. POKA-YOKE, TPM.(TVB)
-
5S. Endüstriyel disiplin (Tertip – Düzen – Temizlik (5S) )
-
Sürekli iyileştirme (KAIZEN),
|
|
Katılımcı Profili
|
Üretim alanında görev alan değişim öncüsü orta kademe yöneticiler ve mühendisler,
|
|
|
|
|
|
Süre |
|
|
1 Gün (6 Saat) |